Acryl
is een prima verf, sterk, elastisch, kleur- en lichtecht. Papier
is voor acryl een uitstekende drager.
Wanneer het werkstuk is voltooid span ik het op, op een plaat masonyte.
Masonyte reageert nauwelijks op vocht of temperatuurverschillen,
maar bevat wel veel zuur. Middels een laag plextol, die ik tevoren
aanbreng op het masonyte, komt dit zuur niet in aanraking met het
opgespannen werk.
Voor het inlijsten neem ik veelal brede, houten lijsten. Gebruikt zijn de hiervoor gangbare tropische hardhoutsoorten ramin, abachi en meranti. Bovendien zijn smalle, kartonnen passepartouts toegevoegd. Er komt geen glas voor het schilderij. Noodzakelijk is het niet en het is mooier zonder.
Alle lijsten en passepartouts zijn door mijzelf geschilderd, afgestemd
op elk schilderij afzonderlijk. Ze zijn gevernist met een verwijderbare
vernis op terpentinebasis, ter bescherming tegen stof, vlekken,rook
of andere aanslag.
Een schilderij mag nooit boven of vlakbij een krachtige warmtebron
gehangen worden, noch op een vochtige plaats. Alhoewel de acryl
hier nog wel goed tegen bestand zou zijn, geldt dat niet voor de
lijst. Het gevaar bestaat dat die onder zulke omstandigheden kromtrekt
en dat het werk opnieuw moet worden ingelijst.
Klik hier om een voorbeeld te zien van een ingelijst schilderij.
Wanneer men dit werkelijk nodig vindt kunnen zowel het werkstuk zelf als de lijst voorzichtig met een vochtig doekje worden schoongepoetst
Alle gegevens die bij eventuele restauratie of herinlijsting van belang zouden kunnen zijn staan achterop het schilderij vermeld.
Het is mogelijk werk van mij te kopen zonder de lijst.
Prijzen:
Schilderijen van ca. 30 x 50 cm. kosten ingelijst
€ 800,- en oningelijst € 750,-
Schilderijen van ca. 22 x 30 cm. kosten ingelijst € 500,- en oningelijst
€ 470,-
Prijzen inclusief 6% btw.
Acrylic paint is excellent to use as it is strong, elastic and colour-fast. Paper is a good base to use for this paint. When I finish my work I stretch it over a masonite plate, which has the advantage of being unaffected by temperature and moisture changes, but does have the disadvantage of containing a lot of acid. I counteract this problem by coating the masonite beforehand with a layer of plextol , thereby protecting the painting from the acid.
My frames, which I like to be quite wide, are made of tropical wood like ramin abachi and meranti. In addition to the frame I make a passepartout from cardboard. I never use glass as I don't find it necessary and it doesn't add anything to the result.
I always colour my own frames and passepartouts in order to create the best harmonisation with each painting. For this I use a removable terpentine based varnish, which protects sufficiently against dust, dirt, stains and smoke etc.
Click here to see an example of a framed painting.
Never place or hang your painting near a strong source of heat,
and certainly never in a damp spot. The acrylic paint is resistant
enough but the frame will warp badly and may need replacing.
If really necessary you can safely clean the frame and painting
itself using a soft damp cloth. Should you require restoration done,
or a new frame made, then see the back for respective information.
Prices:
Paintings
that are about 30 x 50 cm. cost € 800, - when framed and € 750,-
without frame.
Paintings that are about 22 x 30 cm. cost € 500,- when framed and
€ 470,- without frame.